Smlouva Microsoft Cloud
Tato smlouva Microsoft Cloud se uzavírá mezi vámi zastupovaným subjektem nebo, pokud v souvislosti se zakoupením nebo prodloužením odběru žádný subjekt neurčíte, mezi vámi jako jednotlivcem („Zákazník“) a společností Microsoft Ireland Operations Limited („Microsoft“). Obsahuje podmínky a ujednání uvedené níže, užívací práva, smlouvu SLA a všechny dokumenty, na které se v těchto dokumentech odkazuje (souhrnně označované jako „smlouva“). Smlouva nabývá účinnosti dnem, kdy vám prodejce poskytne váš odběr. Klíčové termíny jsou definovány v oddílu 10.
1. Udělení práv, práva a podmínky.
Všechna práva udělená podle této smlouvy jsou nevýhradní a nepřenosná a platí, dokud zákazník ani jeho afilace závažným způsobem neporuší tuto smlouvu.
a. Software. Po přijetí každé objednávky společnost Microsoft uděluje zákazníkovi omezené právo k používání softwaru v objednaném množství.
b. Služby online. Zákazník může služby online užívat v souladu s touto smlouvou.
(iii) Koncoví uživatelé. Zákazník řídí přístup koncových uživatelů a zodpovídá za to, že tento produkt užívají v souladu s touto smlouvou. Zákazník například zajišťuje, aby koncoví uživatelé dodržovali zásady přijatelného užívání.
(iv) Data zákazníka. Zákazník nese výlučnou odpovědnost za obsah všech svých dat. V rámci svých dat zákazník zabezpečí a bude zachovávat všechna práva, která jsou pro společnost Microsoft nezbytná, aby zákazníkovi mohla poskytovat služby online bez porušení práv kterékoli třetí strany nebo vzniku jakéhokoli závazku společnosti Microsoft vůči zákazníkovi nebo jakékoli třetí straně. Společnost Microsoft nepřijímá ani nepřijme žádné povinnosti, co se týká dat zákazníka nebo jeho užívání produktu, jiným způsobem, než je výslovně stanoveno v této smlouvě nebo jak je vyžadováno dle rozhodného práva.
(v) Zodpovědnost za vaše účty. Zákazník zodpovídá za zachování důvěrnosti jakýchkoli neveřejných ověřovacích oprávnění spojených s jeho užíváním služeb online. O jakékoli možnosti zneužití svých účtů nebo ověřovacích pověření či narušení bezpečnosti ve
MCA2017Agr(EMEA)EU-EFTA(CZE)(Sep20172) Page 1 of 10
vztahu ke službám online je zákazník povinen ihned informovat pracovníky zákaznické podpory.
c. Převody licencí. Převody licencí nejsou povoleny s výjimkou případů, kdy zákazník převádí pouze plně uhrazené časově neomezené licence na (1) afilaci nebo (2) třetí stranu výhradně ve spojitosti s převodem hardwaru nebo zaměstnanců, pro které byly licence přiřazeny třetí straně v rámci (a) rozdělení celé afilace či její části nebo (b) fúze týkající se zákazníka či afilace. Po takovém převodu musí zákazník a jeho afilace odinstalovat a přerušit používání licencovaného produktu a zajistit, aby všechny kopie byly nepoužitelné. Žádné ustanovení této smlouvy nezakazuje převod softwaru vrozsahu povoleném rozhodným právem, pokud došlo k vyčerpání práva k distribuci.
d. Vyhrazení práv. Produkty jsou chráněny autorským právem a dalšími zákony o duševním vlastnictví a mezinárodními smlouvami. Společnost Microsoft si vyhrazuje všechna práva, která nejsou výslovně poskytnuta vtéto smlouvě. Žádná práva nebudou udělena ani odvozena prominutím ani překážkou. Práva přístupu nebo práva k užívání softwaru v zařízení neposkytují zákazníkovi žádná práva ve vztahu k implementaci patentů společnosti Microsoft nebo jiného předmětu duševního vlastnictví společnosti Microsoft v samotném zařízení ani v jiném softwaru nebo zařízeních.
e. Omezení. Produkt může zákazník užívat pouze v souladu s touto smlouvou. Zákazník nemůže provádět následující činnosti (a nevlastní pro ně licenci): (1) provádět zpětnou analýzu, dekompilaci nebo rozklad produktu či opravy ani se o to pokoušet; (2) instalovat nebo používat software nebo technologii jiného subjektu než Microsoft způsobem, který by duševní vlastnictví nebo technologii společnosti Microsoft vystavil závazkům vyplývajícím z jakýchkoli jiných licenčních podmínek; ani (3) obcházet technická omezení v produktech či opravách nebo omezení v produktové dokumentaci. Zákazník nesmí žádným způsobem deaktivovat, měnit ani se pokoušet obcházet jakýkoli účtovací mechanismus, který měří jeho užívání služeb online. Není-li to v této smlouvě nebo produktové dokumentaci výslovně povoleno, zákazník nesmí distribuovat, poskytovat sublicence, pronajímat, poskytovat na leasing, půjčovat, prodávat ani převádět jakékoli produkty, ať již v celku, nebo po částech, ani je používat k poskytování hostovacích služeb třetí straně.
(i) Právo ověřit soulad se smlouvou. Zákazník musí vést záznamy týkající se veškerého užívání a distribuování produktů, které zákazník a jeho afilace používají nebo dále distribuují. Společnost Microsoft má právo na své náklady ověřit soulad s licenčními podmínkami pro dané produkty. Zákazník musí bez odkladu poskytnout jakékoli informace, které si v rozumných mezích vyžádají nezávislí auditoři pověření společností Microsoft, pro další ověřování, včetně přístupu k systémům, na kterých jsou provozovány produkty, a dokladů o licencích pro produkty hostované zákazníkem, sublicencích nebo distribucích třetím stranám. Zákazník souhlasí, že provede proces vlastního auditu společnosti Microsoft, který společnost Microsoft může vyžadovat jako alternativu k auditu vykonávaného třetí stranou.
MCA2017Agr(EMEA)EU-EFTA(CZE)(Sep20172) Page 2 of 10
(ii) Prostředky nápravy v případě nesouladu se smlouvou. V případě, že se při ověření nebo vlastním auditu prokáže jakékoli nelicencované používání produktů, zákazník musí do 30 dní (1) objednat dostatečný počet licencí, které takové používání pokryjí; a (2) pokud nelicencované používání přesahuje 5 %, zákazník uhradí společnosti Microsoft náklady, které jí vznikly při ověřování, a získá nezbytné další licence za cenu ve výši 125 % v daném okamžiku aktuální ceníkové ceny na zákazníkově cenovém stupni. Procentuální rozsah nelicencovaného užívání se určí na základě srovnání celkového počtu licencí zakoupených pro aktuální použití a aktuálně nainstalovaného počtu licencí. Není-li zjištěno žádné nelicencované používání, neprovede společnost Microsoft žádné další ověřování u zákazníka po dobu nejméně jednoho roku. Uplatněním výše uvedených práv a postupů se společnost Microsoft nezříká svých práv na vymáhání této smlouvy nebo na ochranu svého duševního vlastnictví jakýmikoli jinými zákonnými prostředky.
(iii) Proces ověřování. Společnost Microsoft zákazníka o svém záměru ověřit plnění licenčních podmínek produktů, které zákazník a jeho afilace užívají nebo distribuují, informuje v předstihu nejméně 30 dnů. Společnost Microsoft najme nezávislého auditora, který bude podléhat povinnosti zachovávat důvěrnost. Informace shromážděné během vlastního auditu budou použity výhradně pro účely ověření plnění podmínek. Toto ověřování se uskuteční během obvyklé pracovní doby a způsobem, který nepřiměřeně nezasáhne do provozu zákazníka.
2. Odběry, objednávání.
a. Výběr prodejce. Zákazník si musí s trvalou účinností zvolit prodejce autorizovaného v jeho regionu. Pokud se společnost Microsoft nebo prodejce rozhodnou ukončit vzájemnou obchodní spolupráci, musí si zákazník zvolit jiného prodejce nebo si odběr zakoupit přímo od společnosti Microsoft, což může vyžadovat jeho souhlas s odlišnými podmínkami.
b. Dostupné nabídky odběru. Nabídky odběru dostupné pro zákazníka budou určeny jeho prodejcem a lze je obecně rozdělit do těchto kategorií jako samostatné nebo ve vzájemné kombinaci:
(i) Nabídka závazku pro služby online. Zákazník se předem zavazuje zakoupit určité množství služeb online k užívání v období účinnosti a předem nebo pravidelně platit za další užívání online služby.
(ii) Nabídka odběru (také označovaná Pay-As-You-Go nebo-li průběžné hrazení).
Zákazníci platí podle skutečného využití bez jakýchkoli předběžných závazků.
(iii) Omezená nabídka. Zákazník obdrží omezené množství služeb online na omezenou dobu bez poplatku (například bezplatná zkušební verze) nebo jako součást jiné nabídky společnosti Microsoft (například MSDN). Podmínky uvedené v této smlouvě týkající se SLA a uchování dat se nemusí na tuto nabídku vztahovat.
(iv) Nabídka závazku pro software. Zákazník se předem zavazuje zakoupit určité množství softwaru k užívání v období účinnosti a předem nebo pravidelně platit za další užívání softwaru.
c. Objednání.
(i) Objednávky musí být zadávány prostřednictvím určeného prodejce zákazníka. Objednávky může zákazník na základě této smlouvy zadávat pro své afilace a poskytnout svým afilacím oprávnění správce pro účely správy odběru. Afilace však objednávky na základě této smlouvy zadávat nesmějí. Zákazník může rovněž převést práva k užívání udělená na základě oddílu 1.a a 1.b třetí straně v rámci své interní obchodní činnosti. Jestliže zákazník poskytne afilacím nebo třetím stranám jakákoli práva v souvislosti se softwarem nebo svým odběrem, takové afilace nebo třetí strany budou
MCA2017Agr(EMEA)EU-EFTA(CZE)(Sep20172) Page 3 of 10
vázány touto smlouvou azákazník souhlasí, že ponese společnou a nedílnou odpovědnost za jakékoli konání takových afilací nebo třetích stran související s jejich užíváním produktů.
(ii) Prodejce zákazníka může zákazníkovi povolit změny množství služeb online objednaných během období odběru. Platnost dodatečných množství služeb online přidaných k odběru uplyne na konci daného odběru.
dodatečnou smlouvu nebo dodatek k této smlouvě.
(ii) Odběr zákazníka se automaticky prodlouží, pokud zákazník svému prodejci před vypršením období odběru neoznámí svůj záměr odběr neprodloužit.
Zákazník souhlasí, že v případě zakoupení nabídky určené pro vzdělávací instituce, státní správu nebo neziskové organizace splňuje příslušné požadavky určující oprávněnost uvedené na následujících webových stránkách:
Společnost Microsoft si vyhrazuje právo tuto oprávněnost kdykoli ověřit a pozastavit službu online, pokud kvalifikující požadavky nebudou splněny.
3. Doba účinnosti, ukončení účinnosti.
MCA2017Agr(EMEA)EU-EFTA(CZE)(Sep20172) Page 4 of 10
a. Omezená záruka.
(i) Software. Společnost Microsoft zaručuje, že každá verze softwaru bude v podstatných rysech fungovat způsobem popsaným v příslušné produktové dokumentaci, a to po dobu jednoho roku od okamžiku, kdy zákazník pro tuto verzi poprvé získal licenci. Pokud software podle popisu výše nefunguje a zákazník během záruční lhůty informuje společnost Microsoft, společnost Microsoft podle svého uvážení buď (1) vrátí zákazníkem uhrazenou cenu za licenci k softwaru, nebo (2) software opraví či vymění.
(ii) Služby online. Společnost Microsoft zaručuje, že všechny služby online budou během používání zákazníkem fungovat v souladu s příslušnou smlouvou o poskytování služeb. Možnosti nápravy zákazníka za porušení této záruky jsou stanoveny ve smlouvě SLA.
Možnosti nápravy uvedené výše jsou výhradní možnosti nápravy zákazníka v případě porušení záruk uvedených v tomto oddíle. Zákazník se zříká jakýchkoli nároků na porušení záruky, které nebyly vzneseny během období záruky.
MCA2017Agr(EMEA)EU-EFTA(CZE)(Sep20172) Page 5 of 10
6. Obhajoba proti nárokům třetí strany.
Každá strana bude bránit druhou stranu v případě nároků třetích stran popsaných v tomto oddíle a uhradí částku vyplývající ze všech nepříznivých pravomocných rozsudků nebo schválených vyrovnání, ale pouze pokud je obhajující strana o nároku ihned písemně informována a má právo převzít obhajobu a vyrovnání nároku. Obhajovaná strana musí obhajující straně poskytnout veškerou požadovanou součinnost, informace a oprávnění. Obhajující strana uhradí přiměřené hotové výdaje druhé strany, které jí vznikly při poskytování takové pomoci. Tento článek popisuje výhradní prostředky nápravy a úplnou odpovědnost za takové nároky.
7. Omezení odpovědnosti.
Pro každý produkt je maximální souhrnná odpovědnost každé strany vůči druhé straně podle této smlouvy omezena na přímé škody, které budou přiznány pravomocným rozhodnutím, ve výši, jež nepřekračuje částky, které byl zákazník povinen uhradit za příslušné produkty po dobu účinnosti této smlouvy, a to za následujících podmínek:
a. Služby online. V případě služeb online je maximální odpovědnost společnosti Microsoft vůči zákazníkovi v případě incidentu zakládajícího nárok omezena na částku, kterou zákazník zaplatil za služby online během 12 měsíců před incidentem. Přičemž platí, že celková
MCA2017Agr(EMEA)EU-EFTA(CZE)(Sep20172) Page 6 of 10
odpovědnost strany za služby online v žádném případě nepřekročí částku, kterou daná strana za danou službu online během odběru zaplatila.
8. Podpora a odborné služby.
Prodejce zákazníka poskytne podrobnosti o službách podpory dostupných pro produkty zakoupené podle této smlouvy. Služby podpory mohou být poskytovány prodejcem nebo jím určeným subjektem, kterým může být v některých případech společnost Microsoft. Pokud zákazník zakoupí odborné služby na základě této smlouvy, poskytování těchto odborných služeb bude podléhat podmínkám a ujednáním uvedeným v užívacích právech.
9. Různé.
a. Sdělení. Sdělení jste povinni zasílat poštou s povinnou doručenkou na níže uvedenou adresu.
Adresa pro zasílání sdělení:
Microsoft Ireland Operations Limited South County Business Park Leopardstown
Dublin 18
Souhlasíte s příjmem elektronických sdělení, která budeme zasílat elektronickou poštou správci účtu určenému pro váš odběr. Sdělení nabývají účinnosti k datu uvedenému na potvrzení o převzetí nebo v případě e-mailu k okamžiku odeslání. Nesete odpovědnost za správnost a aktuálnost e-mailové adresy správce účtu určeného pro váš odběr. Všechna e- mailová sdělení odesílaná námi na tuto e-mailovou adresu nabydou účinnosti při jejich odeslání, bez ohledu na to, zda e-mailovou zprávu skutečně obdržíte či nikoli.
b. Postoupení. Tuto smlouvu jako celek ani její část nejste oprávněni převést. Společnost Microsoft může tuto smlouvu bez vašeho souhlasu převést, ale pouze na některou z afilací společnosti Microsoft. Jakékoli zakázané přiřazení je považováno za neplatné.
c. Oddělitelnost. V případě, že jakákoli část této smlouvy bude shledána nevymahatelnou, zbylá část smlouvy zůstává plně v účinnosti.
MCA2017Agr(EMEA)EU-EFTA(CZE)(Sep20172) Page 7 of 10
společný podnik.
m. Vývozní předpisy Spojených států amerických. Produkty podléhají vývozním předpisům Spojených států amerických. Zákazník musí v souvislosti s produkty, službami a technologiemi společnosti Microsoft dodržovat veškeré příslušné mezinárodní i národní právní předpisy včetně nařízení Spojených států amerických ohledně správy exportu, pravidel ITAR pro mezinárodní obchod se zbraněmi aomezení koncových uživatelů, koncového použití a míst určení stanovených vládami Spojených států amerických a dalších zemí.
MCA2017Agr(EMEA)EU-EFTA(CZE)(Sep20172) Page 8 of 10
10. Definice.
Všechny zmínky o „dni“ v této smlouvě odkazují na kalendářní den.
V podmínkách služeb online jsou uvedeny „zásady přijatelného užívání“.
„Afilace“ znamená jakoukoli právnickou osobu, kterou strana vlastní, která vlastní stranu nebo která je ve společném vlastnictví některé strany. „Vlastnická práva“ znamenají pro účely této definice ovládání více než 50 % podílu na právnické osobě.
Pojmy „nabídka odběru“, „nabídka závazku“ nebo „omezená nabídka“ popisují kategorie nabídek odběru a jsou definovány v oddílu 2.
„Data zákazníka“ jsou definována v podmínkách služeb online.
Pojem „koncový uživatel“ označuje jakoukoli osobu, které povolíte přístup kdatům zákazníka hostovaným ve službách online či jiné užívání služeb online.
„Oprava“ označuje opravný program pro produkt, úpravy nebo vylepšení nebo jejich odvozeniny, které společnost Microsoft obecně vydá (například servisní balíčky produktu) nebo poskytne zákazníkovi v rámci řešení konkrétního problému.
„Licenční web“ označuje web na adrese http://www.microsoft.com/licensing/contracts nebo nástupnický web.
V podmínkách služeb online je definován „produkt jiného subjektu než Microsoft“.
Pojem „služby online“ označuje jakékoli služby online hostované společností Microsoft odebírané zákazníkem na základě této smlouvy, včetně služeb online Microsoft Dynamics, služeb Office 365, služeb Microsoft Azure nebo služeb online Microsoft Intune.
„Podmínky služeb online“ znamenají dodatečné podmínky, které se vztahují na zákazníkovo užívání služeb online a které jsou zveřejněny na licenčním webu a průběžně aktualizovány.
Pojem „předběžné verze“ označuje předběžné verze, beta verze nebo jiné verze či funkce služeb online nebo softwaru uvedené před jejich vydáním, které jsou společností Microsoft nabízeny za účelem zjištění zpětné vazby zákazníků.
„Produkty“ jsou jakékoli produkty jako software, služby online nebo jiné webové služby včetně předběžných verzí produktů, které jsou uvedeny v podmínkách produktu.
„Podmínky produktu“ jsou dokument, který uvádí informace o produktech a odborných službách společnosti Microsoft dostupných prostřednictvím multilicenčního programu. Podmínky produktu jsou zveřejněny na licenčním webu a jsou průběžně aktualizovány.
„Odborné služby“ znamenají služby podpory produktu a poradenské služby společnosti Microsoft poskytované zákazníkovi na základě této smlouvy. „Odborné služby“ nezahrnují služby online.
„Prodejce“ znamená právní subjekt autorizovaný společností Microsoft k dalšímu prodeji licencí k softwaru a odběrů služeb online v rámci tohoto programu, který je využívaný vámi k poskytování pomoci s vaším odběrem.
„SLA“ označuje smlouvu o úrovni služeb, která obsahuje podmínky určující minimální úroveň služeb pro služby online a je k dispozici na licenčním webu.
„Software“ označuje licencované kopie softwaru společnosti Microsoft, které jsou uvedeny v podmínkách produktu. Software nezahrnuje služby online, může však být součástí služby online.
Pojem „odběr“ označuje prováděcí smlouvu pro služby online na určené období stanovené vaším prodejcem.
Pojem „doba účinnosti“ označuje trvání odběru (například 30 dnů nebo 12 měsíců).
MCA2017Agr(EMEA)EU-EFTA(CZE)(Sep20172) Page 9 of 10
„Užívací práva“ jsou užívací práva nebo podmínky služby pro jednotlivé produkty zveřejněné na licenčním webu a průběžně aktualizované. Užívací práva nahrazují podmínky jakékoli licenční smlouvy koncového uživatele dodávané s produktem. Užívací práva k softwaru jsou zveřejněna společností Microsoft v podmínkách produktu. Užívací práva pro služby online jsou zveřejněna v podmínkách služeb online.