bezplatná konzultace
bezplatná konzultace

Služby

DƐS

Dům ekonomických služeb

Interní audit

Vnitřní řídící a kontrolní systém

Interní audit

Řídící kontrola

Interní audit

Registr smluv

Interní audit

Řízení rizik

Dům Ɛkonomických Služeb (DƐS)

Dům Ɛkonomických Služeb (DƐS) představuje komplexní a inovativní řešení pro řádné zajištění ekonomických činností příspěvkových organizací územních samosprávných celků (ÚSC) Poskytovatelem Služby12.

Hlavním cílem DƐS je pomoc organizacím při řádném plnění zákonných povinností v ekonomické oblasti, zajištění kvalifikovaných odborníků, optimalizace nákladů a ošetření rizik při nakládání s veřejnými prostředky.

Služba DƐS je (ve spolupráci se zřizovatelem) určena pro příspěvkové organizace územních samosprávných celků, které nemají potřebné personální kapacity, znalosti či technologie nezbytné pro naplnění požadavků pro řádné nakládání s veřejnými prostředky dle aktuálně platné právní úpravy a dobré praxe.

  1.  Poskytovatel Služby je DYNATECH s.r.o. nebo Zřizovatel ve spolupráci s DYNATECH s.r.o.
  2. Dle návrhu zákona o účetnictví (2023) hlavy III – Převod práv a povinností v oblasti účetnictví, § 29 si příspěvkové organizace mohou ujednat přenesení práv a povinností v oblasti účetnictví s ohledem na potřebu či povinnost digitalizace různých ekonomických agend a v nich probíhajících procesů odehrávajících se napříč celou touto korporací. Přenos faktických povinností v oblasti účetnictví spolu s odpovědností pak může zefektivnit a napřímit jednotlivé procesy probíhající v rámci a mezi těmito agendami, především jsou-li realizovány digitalizovanou formou.

Dílčí části, které mohou být součástí poskytovaných služeb:

 

Zákon č. 320/2001 Sb. o Finanční kontrole

  • Implementace vzorových vnitřních směrnic a jejich údržba v souladu s platnou legislativou
  • Metodická podpora prostřednictvím Helpdesk a Helpline
  • Nastavení účinného1 vnitřního řídícího a kontrolního systému (VŘKS) v souladu s mezinárodními standardy COSO dle § 5 odst. 1 zákona č. 320/2001 Sb.
  • Výkon funkce správce rozpočtu dle § 26 odst. 1 zákona č. 320/2001 Sb. a § 13 vyhlášky č. 416/2004 Sb.
  • Výkon funkce hlavního účetního dle § 26 odst. 1 zákona č. 320/2001 Sb. a § 12 a 14 vyhlášky č. 416/2004 Sb.2
  • Výkon průběžné řídící kontroly dle § 27 zákona č. 320/2001 Sb.
  • Výkon funkce interního auditora v oblasti prověřování přiměřenosti a účinnosti finanční kontroly dle § 30 odst. 7 zákona č. 320/2001 Sb. a podkladů pro monitorování a vyhodnocování výsledků finanční kontroly dle § 5 odst. 1 písm. e) zákona č. 320/2001 Sb.
  • Průběžný reporting zřizovateli o výsledcích finančních kontrol

 

 

Zákon č. 340/2015 Sb. o Registru smluv

  • Implementace vzorových vnitřních směrnic a jejich údržba v souladu s platnou legislativou
  • Metodická podpora
  • Posuzování smluv určených k uveřejnění
  • Zajištění zveřejnění do Registru smluv
  • Monitorování a vyhodnocování rizik
  • Průběžných reporting zřizovateli o stavu uveřejněných smluv

 

Zákon č. 250/2000 Sb. o Rozpočtových pravidlech územních rozpočtů

 

Rozpočet
  • Implementace vzorových vnitřních směrnic a jejich údržba v souladu s platnou legislativou
  • Metodická podpora
  • Sestavení, plnění a změny v rozpočtu
  • Zveřejňování rozpočtu a střednědobého výhledu rozpočtu
  • Monitorování a vyhodnocování rizik
  • Průběžný reporting zřizovateli o stavu a plnění rozpočtu

 

Doplňková činnost
  • Implementace vzorových vnitřních směrnic a jejich údržba v souladu s platnou legislativou
  • Metodická podpora
  • Kalkulace nákladů, výnosů a cen
  • Monitorování a vyhodnocování rizik

 

 

Zákon č. 563/1993 Sb. o Účetnictví

  • Implementace vzorových vnitřních směrnic a jejich údržba v souladu s platnou legislativou
  • Metodická podpora
  • Vedení agendy účetnictví
  • Vedení účetního deníku
  • Vedení vnitropodnikového účetnictví (dotace, hospodářská střediska, činnosti, zakázky apod.)
  • Fakturace (faktury přijaté, faktury vydané, opravné daňové doklady)
  • Účtování na základě provedených plateb (bankou, pokladnou)
  • Cestovní příkazy a vyúčtování pracovní cesty
  • Závazky a pohledávky – účtování a sledování saldokonta
  • Účtování dotací a transferů
  • Účtování rezerv, dohadných položek a dalších interních účetních operací
  • Sestavení účetní závěrky
  • Podpora řízení ekonomických rizik v účetnictví
  • Reporting do CSÚIS
  • Průběžný reporting zřizovateli (saldokonto, stav plnění nákladů a výnosů, stav pokladny, stav bankovních účtů, stav fondů a další)

 

 

Platební styk

  • Implementace vzorových vnitřních směrnic a jejich údržba v souladu s platnou legislativou
  • Metodická podpora
  • Příkazy k úhradě a 1. krok autorizace bezhotovostních plateb (výkon funkce zadávání platebních příkazů poskytovateli platební služby dle § 2 odst. 3 písm. c) zákona č. 370/2017 Sb.)
  • Reporting saldokonta
  • Podklady pro vymáhání pohledávek
  • Monitorování a vyhodnocování rizik na nástrojích umělé inteligence pro detekci anomálií v platbách
  • Sledování a vyhodnocování Cashflow
  • Reporting dle zákona č. 253/2008 Sb., o některých opatřeních proti legalizaci výnosů z trestné činnosti a financování terorismu
  • Průběžný reporting zřizovateli o rizicích v platbách

 

 

Řízení rizik

  • Implementace vzorových vnitřních směrnic a jejich údržba v souladu s platnou legislativou
  • Metodická podpora
  • Podpora sestavování cílů a záměrů organizace v souladu s § 5 odst. 1 písm. d) zákona č. 320/2001 Sb.
  • Sestavování roční analýzy rizik ve spolupráci s vlastníky rizik
  • Vyhodnocování rizik v souladu s Metodickým pokynem CHJ č. 2 a 11
  • Sestavování opatření k řízení rizik včetně plánu průběžných a následných kontrol dle § 27 zákona č. 320/2001 Sb.
  • Průběžný reporting zřizovateli

 

 

Majetek

  • Implementace vzorových vnitřních směrnic a jejich údržba v souladu s platnou legislativou
  • Metodická podpora
  • Evidence majetku
  • Účtování majetkových operací
  • Odpisové plány
  • Podpora inventarizace včetně provádění fyzické a dokladové inventury
  • Průběžný reporting zřizovateli o stavu majetku

 

 

Daně

  • Zpracování a reporting autoritám následujících daní:
  • Daň z přidané hodnoty
  • Daň z nemovitosti
  • Daň z příjmu právnických osob
  • Silniční daň
  • Zúčtování daně z příjmu závislé činnosti za zaměstnance

 

 

Mzdová a personální agenda

  • Vedení karet zaměstnanců
  • Zpracování podkladů pro výpočet a vyplácení mezd/platů
  • Kontrola podkladů pro evidenci docházky a pracovní doby
  • Evidence dovolených, nemocí a náhradního volna
  • Reporting pro Českou správu sociálního zabezpečení, zdravotní pojišťovny a finanční úřad
  • Archivace mzdových dokumentů

 

 


Náš tým se skládá se zkušených Certifikovaných interních auditorů ve veřejné správě, ekonomů, právníků a zahrnuje také správce rozpočtu, hlavní účetní a IT specialisty.

Předpoklady pro zavedení služby:

  • ERP CROSEUS® CLOUD a jeho implementace do organizace
  • Řádné naplňování zákonných povinností dle zákona č. 320/2001 Sb.
  • Plná digitalizace oběhů dokladů dle Metodiky oběhu dokladů DYNATECH®

 

Služba je dle § 6 odst. 4 zák. č. 134/2016 Sb. o Zadávání veřejných zakázek

  • Environmentálně odpovědná (vše je digitální a netiskne se – šetří se neobnovitelné přírodní zdroje, necestují lidé ani doklady – snižuje se uhlíková stopa),

  • Sociálně odpovědná (možnost práce na dálku pro ženy i muže na mateřské
    a rodičovské a na home office, dostupnost špičkové kvality služby i pro venkovské regiony).

  • Inovativní (využívá nejmodernějších ICT nástrojů, včetně prvků umělé inteligence)

Audit účinnosti vnitřního řídícího a kontrolního systému orgánu veřejné správy

Hlavní účel auditu

Je prověřit účinnost vnitřního kontrolního systému orgánu veřejné správy dle ustanovení § 30 odst. 7 zákona č. 320/2001 Sb.


Dílčí cíle auditu

  • Přezkoumat a vyhodnotit přiměřenost a účinnost řídící kontroly, včetně prověřování správnosti vybraných operací v souladu s § 3 odst. 4 zákona č. 320/2001 Sb.

  • Zhodnotit přiměřenost nastavení finanční kontroly s ohledem na výskyt rizik při hospodaření s veřejnými prostředky.

  • Zhodnotit nastavení schvalovacích postupů v souladu s § 10 - § 14 vyhlášky č. 416/2004 Sb. na všech finančních a majetkových operacích.

  • Zhodnotit výkon průběžné kontroly v souladu s § 27 zákona č. 320/2001 Sb. a operačních postupů dle § 18 - § 20 vyhlášky č. 416/2004 Sb., včetně prověření operací, na kterých je průběžná kontrola vykonávána a zda je její výkon navázán na analýzu rizik.

  • Zhodnotit výkon následné kontroly v souladu s § 27 zákona č. 320/2001 Sb. a revizních postupů dle § 24 - § 26 vyhlášky č. 416/2004 Sb., včetně prověření operací, na kterých je následná kontrola vykonávána a zda je její výkon navázán na analýzu rizik.

 

 

Výstupem auditu je zpráva, která v souladu s § 31 odst. 3 zákona č. 320/2001 Sb.

  • Hodnotí obecnou kvalitu vnitřního kontrolního systému,

  • Analyzuje výskyt závažných nedostatků při výkonu řídící kontroly,

  • Uvádí zjištění o skutečnostech, které by mohly způsobit neúplnost nebo neprůkaznost účetnictví,

  • Předkládá doporučení ke zkvalitnění řízení provozní a finanční činnosti orgánu veřejné správy a jeho vnitřního kontrolního systému.

  • V souladu ustanovením § 13a odst. 2 předkládá doporučení ke zdokonalení systému finanční kontroly, k předcházení nebo zmírnění rizik a k nápravě těchto nedostatků.

  • V souladu s ustanovením § 28 odst. 3 na základě svých zjištění předkládá vedoucímu orgánu veřejné správy doporučení ke zdokonalování kvality vnitřního kontrolního systému, k předcházení nebo ke zmírnění rizik a k přijetí opatření k nápravě zjištěných nedostatků

 

 

Auditní zpráva je zpracována Certifikovanými interními auditory ve veřejné správě dle nových mezinárodních standardů pro profesní praxi interního auditu, aktuálních zákonných požadavků, metodických pokynů a stanovisek Centrální harmonizační jednotky Ministerstva financí ČR, a dobré praxe ve veřejné správě ČR.

Auditní zpráva bude předána a vysvětlena v rámci závěrečného workshopu.

„Podle mezinárodních standardů má Interní auditor povinnost zachovávat mlčenlivost o všech skutečnostech, o kterých se dozví v souvislosti s auditem a nezneužívat takto získaných informací. Povinnost mlčenlivosti trvá i po ukončení auditu.“


Služba je určena pro organizace veřejné správy a je poskytována Certifikovanými interními auditory ve veřejné správě.

Právní regulace

Dle ustanovení § 30 odst. 7 zákona č. 320/2001 Sb. o finanční kontrole má vedoucí orgánu veřejné správy povinnost nejméně jednou ročně zajistit prověření účinnosti vnitřního kontrolního systému, který zahrnuje všechny kontrolní činnosti v rámci vnitřního provozního a finančního řízení tohoto orgánu.

Interní audit – Řídící kontrola

Informace o službě připravujeme



Interní audit – Registr smluv

Informace o službě připravujeme



Interní audit – Řízení rizik

Informace o službě připravujeme



|
|
crossmenu