bezplatná konzultace
bezplatná konzultace

Dům Ɛkonomických Služeb (DƐS)

Dům Ɛkonomických Služeb (DƐS) představuje komplexní a inovativní řešení pro řádné zajištění ekonomických činností příspěvkových organizací územních samosprávných celků (ÚSC) Poskytovatelem Služby12.

Hlavním cílem DƐS je pomoc organizacím při řádném plnění zákonných povinností v ekonomické oblasti, zajištění kvalifikovaných odborníků, optimalizace nákladů a ošetření rizik při nakládání s veřejnými prostředky.

Služba DƐS je (ve spolupráci se zřizovatelem) určena pro příspěvkové organizace územních samosprávných celků, které nemají potřebné personální kapacity, znalosti či technologie nezbytné pro naplnění požadavků pro řádné nakládání s veřejnými prostředky dle aktuálně platné právní úpravy a dobré praxe.

  1.  Poskytovatel Služby je DYNATECH s.r.o. nebo Zřizovatel ve spolupráci s DYNATECH s.r.o.
  2. Dle návrhu zákona o účetnictví (2023) hlavy III – Převod práv a povinností v oblasti účetnictví, § 29 si příspěvkové organizace mohou ujednat přenesení práv a povinností v oblasti účetnictví s ohledem na potřebu či povinnost digitalizace různých ekonomických agend a v nich probíhajících procesů odehrávajících se napříč celou touto korporací. Přenos faktických povinností v oblasti účetnictví spolu s odpovědností pak může zefektivnit a napřímit jednotlivé procesy probíhající v rámci a mezi těmito agendami, především jsou-li realizovány digitalizovanou formou.

Dílčí části, které mohou být součástí poskytovaných služeb:

 

Zákon č. 320/2001 Sb. o Finanční kontrole

  • Implementace vzorových vnitřních směrnic a jejich údržba v souladu s platnou legislativou
  • Metodická podpora prostřednictvím Helpdesk a Helpline
  • Nastavení účinného1 vnitřního řídícího a kontrolního systému (VŘKS) v souladu s mezinárodními standardy COSO dle § 5 odst. 1 zákona č. 320/2001 Sb.
  • Výkon funkce správce rozpočtu dle § 26 odst. 1 zákona č. 320/2001 Sb. a § 13 vyhlášky č. 416/2004 Sb.
  • Výkon funkce hlavního účetního dle § 26 odst. 1 zákona č. 320/2001 Sb. a § 12 a 14 vyhlášky č. 416/2004 Sb.2
  • Výkon průběžné řídící kontroly dle § 27 zákona č. 320/2001 Sb.
  • Výkon funkce interního auditora v oblasti prověřování přiměřenosti a účinnosti finanční kontroly dle § 30 odst. 7 zákona č. 320/2001 Sb. a podkladů pro monitorování a vyhodnocování výsledků finanční kontroly dle § 5 odst. 1 písm. e) zákona č. 320/2001 Sb.
  • Průběžný reporting zřizovateli o výsledcích finančních kontrol

 

 

Zákon č. 340/2015 Sb. o Registru smluv

  • Implementace vzorových vnitřních směrnic a jejich údržba v souladu s platnou legislativou
  • Metodická podpora
  • Posuzování smluv určených k uveřejnění
  • Zajištění zveřejnění do Registru smluv
  • Monitorování a vyhodnocování rizik
  • Průběžných reporting zřizovateli o stavu uveřejněných smluv

 

Zákon č. 250/2000 Sb. o Rozpočtových pravidlech územních rozpočtů

 

Rozpočet
  • Implementace vzorových vnitřních směrnic a jejich údržba v souladu s platnou legislativou
  • Metodická podpora
  • Sestavení, plnění a změny v rozpočtu
  • Zveřejňování rozpočtu a střednědobého výhledu rozpočtu
  • Monitorování a vyhodnocování rizik
  • Průběžný reporting zřizovateli o stavu a plnění rozpočtu

 

Doplňková činnost
  • Implementace vzorových vnitřních směrnic a jejich údržba v souladu s platnou legislativou
  • Metodická podpora
  • Kalkulace nákladů, výnosů a cen
  • Monitorování a vyhodnocování rizik

 

 

Zákon č. 563/1993 Sb. o Účetnictví

  • Implementace vzorových vnitřních směrnic a jejich údržba v souladu s platnou legislativou
  • Metodická podpora
  • Vedení agendy účetnictví
  • Vedení účetního deníku
  • Vedení vnitropodnikového účetnictví (dotace, hospodářská střediska, činnosti, zakázky apod.)
  • Fakturace (faktury přijaté, faktury vydané, opravné daňové doklady)
  • Účtování na základě provedených plateb (bankou, pokladnou)
  • Cestovní příkazy a vyúčtování pracovní cesty
  • Závazky a pohledávky – účtování a sledování saldokonta
  • Účtování dotací a transferů
  • Účtování rezerv, dohadných položek a dalších interních účetních operací
  • Sestavení účetní závěrky
  • Podpora řízení ekonomických rizik v účetnictví
  • Reporting do CSÚIS
  • Průběžný reporting zřizovateli (saldokonto, stav plnění nákladů a výnosů, stav pokladny, stav bankovních účtů, stav fondů a další)

 

 

Platební styk

  • Implementace vzorových vnitřních směrnic a jejich údržba v souladu s platnou legislativou
  • Metodická podpora
  • Příkazy k úhradě a 1. krok autorizace bezhotovostních plateb (výkon funkce zadávání platebních příkazů poskytovateli platební služby dle § 2 odst. 3 písm. c) zákona č. 370/2017 Sb.)
  • Reporting saldokonta
  • Podklady pro vymáhání pohledávek
  • Monitorování a vyhodnocování rizik na nástrojích umělé inteligence pro detekci anomálií v platbách
  • Sledování a vyhodnocování Cashflow
  • Reporting dle zákona č. 253/2008 Sb., o některých opatřeních proti legalizaci výnosů z trestné činnosti a financování terorismu
  • Průběžný reporting zřizovateli o rizicích v platbách

 

 

Řízení rizik

  • Implementace vzorových vnitřních směrnic a jejich údržba v souladu s platnou legislativou
  • Metodická podpora
  • Podpora sestavování cílů a záměrů organizace v souladu s § 5 odst. 1 písm. d) zákona č. 320/2001 Sb.
  • Sestavování roční analýzy rizik ve spolupráci s vlastníky rizik
  • Vyhodnocování rizik v souladu s Metodickým pokynem CHJ č. 2 a 11
  • Sestavování opatření k řízení rizik včetně plánu průběžných a následných kontrol dle § 27 zákona č. 320/2001 Sb.
  • Průběžný reporting zřizovateli

 

 

Majetek

  • Implementace vzorových vnitřních směrnic a jejich údržba v souladu s platnou legislativou
  • Metodická podpora
  • Evidence majetku
  • Účtování majetkových operací
  • Odpisové plány
  • Podpora inventarizace včetně provádění fyzické a dokladové inventury
  • Průběžný reporting zřizovateli o stavu majetku

 

 

Daně

  • Zpracování a reporting autoritám následujících daní:
  • Daň z přidané hodnoty
  • Daň z nemovitosti
  • Daň z příjmu právnických osob
  • Silniční daň
  • Zúčtování daně z příjmu závislé činnosti za zaměstnance

 

 

Mzdová a personální agenda

  • Vedení karet zaměstnanců
  • Zpracování podkladů pro výpočet a vyplácení mezd/platů
  • Kontrola podkladů pro evidenci docházky a pracovní doby
  • Evidence dovolených, nemocí a náhradního volna
  • Reporting pro Českou správu sociálního zabezpečení, zdravotní pojišťovny a finanční úřad
  • Archivace mzdových dokumentů

 

 


Náš tým se skládá se zkušených Certifikovaných interních auditorů ve veřejné správě, ekonomů, právníků a zahrnuje také správce rozpočtu, hlavní účetní a IT specialisty.

Předpoklady pro zavedení služby:

  • ERP CROSEUS® CLOUD a jeho implementace do organizace
  • Řádné naplňování zákonných povinností dle zákona č. 320/2001 Sb.
  • Plná digitalizace oběhů dokladů dle Metodiky oběhu dokladů DYNATECH®

 

Služba je dle § 6 odst. 4 zák. č. 134/2016 Sb. o Zadávání veřejných zakázek

  • Environmentálně odpovědná (vše je digitální a netiskne se – šetří se neobnovitelné přírodní zdroje, necestují lidé ani doklady – snižuje se uhlíková stopa),

  • Sociálně odpovědná (možnost práce na dálku pro ženy i muže na mateřské
    a rodičovské a na home office, dostupnost špičkové kvality služby i pro venkovské regiony).

  • Inovativní (využívá nejmodernějších ICT nástrojů, včetně prvků umělé inteligence)

Dům Ɛkonomických Služeb (DƐS)

Napište nám zprávu a sdělíme vám více podrobností o této službě.
Kontaktní formulář - modal
|
|
crossmenu