Modul je určen pro efektivní řízení Příjmů a Výdajů v organizacích veřejné správy. Navazuje na oběh dokladů, výkon řídící kontroly všech finančních a majetkových v organizaci1. Ke schválenému Rozpočtu (plán veřejných příjmů a veřejných výdajů) umožňuje zaznamenávání rezervací, plánovaných a realizovaných úhrad v souladu s platnou zákonnou úpravou. Inovativním způsobem usnadňuje realizaci rutinních činností při realizaci Rozpočtu v organizacích veřejné správy tím, že je přímo navazuje na ostatní ekonomické evidence v jedné aplikaci.
1 Modul Rozpočet lze provozovat jen současně s modulem Řídící kontrola.
Modul zajišťuje automatickou Realizaci rozpočtu (rezervace prostředků a očekávané příjmy, plánované a realizované příjmy a výdaje) pro účely finančního řízení v organizaci. Prostřednictvím finančního krytí se v rámci schvalovacích procesů řídící kontroly automaticky aktualizuje Přehled o stavu Položek rozpočtu.
Kapitola
Finanční místo
Položka
Paragraf
Záznamová jednotka
Zdroj
Akce
Účel
Podmnožina
Účelový znak
Uživatelské třídění 1-5
. . .
Nastavení Sumarizací – součty vybraných Položek rozpočtu
Nastavení pořadí zobrazování Položek rozpočtu a Sumarizací
Všechny položky rozpočtu
Součtové řádky položek rozpočtu
Filtrování dle časových i třídících kritérií.
Možnost exportu zobrazených dat do Excelu.
Schválená výše
Schválená výše po změnách (Rozpočtová opatření)
Rezervace => Schválená výše všech dokladů Právní fáze (Smlouvy, Objednávky, Limitované příkazy)
Plánované úhrady => Schválená výše všech dokladů Finanční fáze (Faktury, Pokyny k příjmu, Pokyny k výdaji)
Realizované úhrady => Schválená výše všech realizovaných finančních transakcí (banka, pokladna)
Skutečnost => (Schválená výše po změnách – Rezervace – Plánované úhrady – Realizované úhrady)
Disponibilita => (Schválená výše po změnách – Skutečnost)
% Plnění => (Skutečnost / Schválená výše po změnách) * 100
Hodnota Rozpisu schváleného rozpočtu
Odkaz na odpovídající Doklady právní fáze řídící kontroly
Odkaz na odpovídající Doklady finanční fáze řídící kontroly
Modul je plně integrován se schvalovacími procesy elektronické řídící kontroly a realizovanými platbami v organizaci.
Všechna rozpočtová opatření a realizace v rozpočtu jsou schváleny Správcem rozpočtu.
Rozpočet může být rozdělen na Finanční místa dle odpovědnosti Příkazců operací a pro Správce rozpočtových položek umožňuje práci jen jimi příslušnými položkami rozpočtu
Informace v rozpočtu jsou průběžně a automatizovaně aktualizovány v závislosti na stavu schvalovaných dokladů (předběžná řídící kontrola a schválených uskutečněných platbách (průběžná řídící kontrola).
Informace o Rozpočtovém krytí finanční operace a úhradě závazků či pohledávek jsou nedílnou součástí digitální auditní stopy schvalovaných dokladů.
Finanční krytí na dokladech Finanční fáze se pro všechny Související a Navazující doklady automaticky přebírá z rezervovaného Finančního krytí propojených dokladů Právní fáze řídící kontroly.
Rozpočtové zápisy umožňují „proklik“ na doklady Právní i Finanční fáze řídící kontroly.
Modul je nástrojem typu Business Inteligence a využívá platformu Microsoft Power BI. Jeho účelem je získání manažerského přehledu o stavu a finanční výkonnosti organizace. Uživatelsky příjemným způsobem umožňuje podrobnou analýzu všech hlavních ekonomických dat, procesů a činností v organizaci. Modul zajišťuje neustálý přehled o aktuálním stavu hospodaření organizace. Monitoring získává pravidelně a automatizovaně data ze všech ostatních modulů CROSEUS® CLOUD.
Pro vedoucí orgánů veřejné správy slouží především při naplňování povinností dle ustanovení §5 odst. 1 písm. e) Zákona č. 320/2001 Sb. o finanční kontrole ve veřejné správě.
Modul je také účinným nástrojem pro metodiky, auditory nebo pracovníky veřejnosprávní kontroly. Na základě pověření vydané vedoucím orgánu veřejné správy k provádění veřejnosprávní kontroly nebo metodické podpory jim umožňuje vzdálený přístup ke všem ekonomickým informacím jedné nebo více organizací.
Pro zřizovatele příspěvkových organizací slouží především k naplnění jejich povinnosti dle ust. §9 odst. 1 Zákona č. 320/2001 Sb., kdy územní samosprávné celky kontrolují podle tohoto zákona hospodaření s veřejnými prostředky u příspěvkových organizací ve své působnosti a §15 odst. 2 Zákona č. 250/2000 Sb..
Souhrnný přehled
Doklady – přehled
Doklady – detail
Nesoulady – přehled
Nesoulady – detail
Nesoulady – trendy
Nesprávné operace
Registr smluv – přehled
Schvalovací postupy
Pohledávky a závazky
Evidence jednoho nebo více rozpočtů (Střednědobých výhledů rozpočtu)
Souhrnný přehled
Párování plateb
Rizikovost plateb
Úplná auditní stopa
Závazky
Pohledávky
Poslední výpisy
Souhrnný přehled
Rozvaha
Výkaz zisku a ztráty
Obratová předvaha
Účetní deník
Kontace
Snadný přístup k aktuálním informacím v datovém skladu prostřednictvím uživatelsky příjemných reportů.
Detekce anomálií na párovaných dokladech schválených řídící kontrolou a realizovaných platbách s využitím umělé inteligence.
Detekce anomálií na skupině souvisejících dokladů (objednávka/smlouva, faktura, pokyn k výdaji, platba) s využitím umělé inteligence.
Sofistikované určování míry rizika realizovaných plateb.
Umožňuje schvalování dokladů v digitální formě, poskytování ekonomických služeb, vedení rozpočtu a účetnictví bez ohledu na fyzické pracoviště příkazců operací, správců rozpočtu, hlavních účetních, finančních účetních a dalších pracovníků vykonávajících ekonomické činnosti.
Jeho hlavním účelem je prostřednictvím aktivních kontrolních mechanismů obsažených ve všech jeho modulech efektivním způsobem v souladu s platnou právní úpravou zpracovávat všechny finanční a majetkové operace a účetní případy v organizaci. Tímto způsobem informační systém organizacím pomáhá udržovat jejich funkční, přiměřený a účinný vnitřní řídící a kontrolní systém, zajišťovat povinnosti stanovené v právním řádu a vnitřních předpisech organizací a také realizovat řádné nakládání s veřejnými prostředky.
CROSEUS® CLOUD je primárně provozován v hostingovém centrum Technologického kraje Vysočina a po přihlášení je uživatelům přístupný v rámci internetu a dostupný z jejich počítačů, notebooků, tabletů nebo mobilních telefonů.
CROSEUS® CLOUD je pravidelně aktualizován a je garantován jeho soulad s platnou právní úpravou, metodickými doporučeními a stanovisky orgánů ústřední státní správy a dobrou praxí.
CROSEUS® CLOUD je pravidelně testován na případné zranitelnosti a je zajištěna jeho maximální ochrana před kybernetickými útoky také v samotném hostingovém centru.
CROSEUS® CLOUD může být přístupný také prostřednictvím CMS/KIVS, což představuje centrální funkční celek, jehož primárním účelem je zprostředkovávat řízené a evidované propojení informačních systémů subjektů státní správy a samosprávy ke službám (aplikacím), které poskytují informační systémy jiných subjektů státní správy a samosprávy s definovanou bezpečností a SLA parametry, tj. přístup ke službám eGovernmentu.
CROSEUS® CLOUD je implementován Certifikovanými interními auditory ve veřejné správě tak, aby vždy vyhovoval platné právní úpravě, metodickým doporučením a stanoviskům a jeho provoz byl efektivní a přizpůsobeny potřebám každé jednotlivé organizace.
CROSEUS® CLOUD je podporován odborně vyškolenými pracovníky zákaznické podpory.
CROSEUS® CLOUD je metodicky podporován Certifikovanými interními auditory ve veřejné správě.
CROSEUS® CLOUD umožňuje pověřeným pracovníkům veřejnosprávní kontroly (VSK) a Interním auditorům (IA) vzdálený přístup ke všem účetním záznamům a účetním dokladům, včetně jejich rozpočtového krytí, zaúčtování v účetním deníku a úhrad realizovaných bankou nebo pokladnou tak, aby jejich kontrolní či auditní činnost byla rychlá a maximálně efektivní.
CROSEUS® CLOUD je ekonomický informační systém (EKIS) určený nejen pro samostatné organizace veřejné správy, ale především pro Centra sdílených služeb (CSS) zřizovaná územními samosprávnými celky (ÚSC) pro Příspěvkové organizace. Je implementován a podporován Certifikovanými interními auditory ve veřejné správě a je významnou součástí přiměřeného a účinného vnitřního kontrolního systému organizací veřejné správy.
Modul Monitoring – Registr smluv je cloudové softwarové řešení, které zajišťuje průběžný audit smluv uveřejněných v Registru smluv. Jeho hlavním účelem je zajistit souladné uveřejňování smluv dle zákona č. 340/2015 Sb. a identifikovat rizika nesrovnalostí, která mohou ovlivnit platnost a účinnost smluv. Umožňuje provádět „Průběžnou řídící kontrolu“ všech uveřejněných smluv dle zákona č. 320/2001 Sb. o finanční kontrole ve veřejné správě, včetně automatické identifikace nesrovnalostí a určení míry jejich rizika.
Hostovaná aplikace: Přístupná oprávněným uživatelům prostřednictvím internetu s vícefaktorovým ověřováním.
Denní aktualizace dat: Každodenní zpracování otevřených dat z Registru smluv publikovaných Ministerstvem vnitra.
Automatická analýza nesrovnalostí: Systém automaticky identifikuje a klasifikuje nesrovnalosti ve smlouvách.
Rekvalifikace zjištění: Uživatelé mohou přehodnotit dopady zjištěných nesrovnalostí a poskytnout odůvodnění.
Generování reportů: Možnost zasílání zjištění a eskalace neřešených problémů odpovědným osobám.
Podpora: Zajišťována formou metodické a zákaznické podpory pro uživatele řešení.
Provozní doba: Řešení je dostupné prostřednictvím internetu s technickou podporou během pracovní doby.
Legislativní údržba: Průběžná aktualizace na základě změn v legislativě.
Modul pravidelně každý den zpracovává otevřená data z Registru uveřejněných smluv uveřejněná Ministerstvem vnitra ČR. V rámci zpracování všech uveřejněných smluv jsou u každé smlouvy identifikována rizika nesouladného uveřejnění.
Uživateli jsou smlouvy a jejich rizika přehledným způsobem zobrazována a umožňují mu efektivním způsobem provádět jejich vyhodnocení a případnou Rekvalifikaci. V rámci provedení Rekvalifikace vyškolený odborník případně Certifikovaný interní auditor ve veřejné správě společnosti DYNATECH s.r.o. rozhodne o významnosti a dopadech jednotlivých rizikových smluv a může navrhnout přijetí opatření k jejich nápravě nebo také k přijetí do Registru smluv.
Zajištění souladu: Smlouvy jsou neustále kontrolovány na soulad s legislativními požadavky.
Úspora času: Automatizace procesů snižuje časovou náročnost auditu smluv.
Minimalizace rizik: Včasná identifikace nesrovnalostí pomáhá předcházet právním komplikacím.
Flexibilita a přístupnost: Uživatelé mají přístup k nástroji kdykoliv a odkudkoliv.
Modul Účetnictví navazuje na oběh dokladů a výkon řídící kontroly všech finančních a majetkových
v organizaci. Slouží k zaznamenávání účetních případů do účetního deníku v souladu s platnou legislativou a inovativním způsobem usnadňujíce realizaci rutinních činností při vedení účetnictví v organizacích veřejné správy tím, že zaúčtování přímo navazuje na ostatní ekonomické evidence v jedné aplikaci.
Definování účtového rozvrhu dle typu organizace v souladu s vyhláškou č. 410/2009 Sb.
Na členění analytických účtů nejsou kladeny žádné požadavky a mohou se tak plně využít pro vnitřní potřeby organizace, případně v souladu s požadavky Zřizovatele.
Příprava a schvalování účetních zápisů se realizuje přímo na schvalovaných dokladech ve formě složených účetních zápisů jako součást oběhu dokladů s výkonem řídící kontroly Hlavním účetním
Obsahují definice všech legálních účetních kontací v souladu s platnou právní úpravou.
Kontrolují se účetní souvztažnosti a podvojnost zaúčtování.
Obsahují možnost uložení šablon s často používanými kontacemi ve vztahu k typu zaúčtovaného dokladu.
Umožňují sofistikovaným způsobem navrhování účetních kontací relevantních k dokladu aktuálně schvalovaného řídící kontrolou s možností „učení“ se správným kontacím.
Možnost k účetním zápisům zaznamenávat zatřídění až do 10 různých vnitropodnikových dimenzí (hospodářská střediska, zakázky, dotace apod.).
Zápis účetních kontací je prováděn v roli Účetní nebo Hlavní účetní.
Členění u zápisů položek předpisu zaúčtování umožňuje sestavení Přílohy, Přehledu o změnách vlastního kapitálu a Přehledu o peněžních tocích.
Provázání zápisů v účetním deníků na doklad schválený řídící kontrolou.
Možnost prohlížení účetních zápisů aktuálního nebo minulých účetních období.
Filtrování účetních zápisů dle účetních období a dalších časových i věcných kritérií.
Umožňuje export do formátu MS Excel.
Umožňuje export do formátu datové věty 56Gg.
Umožňuje generování dle účetního období, nebo datumu od-do.
Umožňuje podrobné členění dle Hlavní a Doplňkové činnosti nebo Analytických účtů.
Z hlavní knihy se lze prokliknout na seznam účetních zápisů na daných účtech.
Rozvaha a Výkaz zisku a ztrát
Příloha
Přehled o finančních tocích
Přehled o změnách vlastního kapitálu
Export ve formátu XML i PDF
Možnost uzamčení výkazů
Možnost doplnění manuálních hodnot
Umožňuje vedení účetních dokladů výhradně v jejich digitální podobě, sofistikovanou nabídku správných kontací a také generování standardních výkazů účetních závěrky nebo datové věty 56Gg.
Modul je plně integrován se schvalovacími procesy elektronické řídící kontroly.
Umožňuje vedení účetní dokumentace výhradně v digitální formě.
Pro konkrétní doklad vždy nabízí pouze legální účetní kontace.
Nabízí „nejvhodnější“ způsob zaúčtování dokladů, včetně možnosti naučit se nové účetní případy.
Rozhodnutí hlavního účetního zaznamenává s auditní stopou přímo do účetního deníku organizace.
Je integrován s modulem Platby a po schválení párování průběžnou řídící kontrolou automatizovaně zúčtovává účetní případy.
Do jediné auditní stopy ve formátu PDF/A se kromě provedené řídící kontroly automaticky zaznamenává také účetní doklad a účetní zápisy (doklady není třeba tisknout).
Modul Řídicí kontrola umožňuje realizovat výkon schvalovacích procesů řídicí kontroly všech finančních a majetkových operací v elektronické podobě. Slouží k výkonu předběžné, průběžné i následné řídicí kontroly v souladu s platnou právní úpravou dle zákona č. 320/2001 Sb. o finanční kontrole ve veřejné správě, jeho prováděcí vyhlášky č. 416/2004 Sb., metodickými doporučeními a stanovisky Centrální harmonizační jednotky Ministerstva financí ČR a vnitřními předpisy v oblasti vnitřního kontrolního systému.
Jedná se o softwarový nástroj podporující účinný a přiměřený vnitřní kontrolní systém, který umožňuje jednoznačně identifikovat rizika při nakládání s veřejnými prostředky. Výsledkem schvalování je detailní auditní stopa, která obsahuje úplnou časovou posloupnost provedených kroků a všechny příslušné dokumenty formou přílohy.
Řídicí kontrola – umožňuje provedení právní i finanční fáze na všech typech dokladů, a to přesně dle zákona č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole. Aplikace má zabudované automatické aktivní kontrolní mechanismy, které jsou nastaveny tak, aby byly naplněny veškeré povinnosti, které zákon o finanční kontrole stanovuje.
Doklady – umožňuje pracovat se všemi doklady, které si příslušný uživatel zadal do schvalování nebo se schvalování účastnil či mohl účastnit. Obsahuje také seznamy dokladů dle jednotlivých typů např. Objednávky, Smlouvy, Faktury, Veřejné zakázky, Limitované příkazy, Cestovní příkazy a další.
Úkoly – zobrazuje úkoly, které má uživatel řešit. Uživatel si také může nastavit emailové upozornění, např. pokud je mu přidělen nový úkol.
Archiv – slouží pro archivaci dokladů o provedení řídicí kontroly a auditní stopy, které vzniknou při schvalování.
Registr smluv – slouží pro snadné a souladné uveřejňování objednávek a smluv do Registru smluv dle zákona č. 340/2015 Sb. o registru smluv s řadou kontrolních mechanismů.
Nepřítomnost – slouží pro nastavení nepřítomnosti uživatelů a nastavení zastupitelnosti osob v rolích Příkazce operace, Správce rozpočtu, Hlavní účetní a dalších.
Platby – zajišťují bezhotovostní a hotovostní platební styk, přímé platby a bezobslužné stahování historie platebních s transakcí, schvalování přijatých a vydaných prostředků průběžnou řídící kontrolou.
Účetnictví – zajišťuje snadné a správné zaúčtování všech finančních a majetkových operací za pomocí umělé inteligence a vytvoření všech částí účetní závěrky.
DPH – zajišťuje daňovou evidenci a vytvoření Daňového přiznání a Kontrolního hlášení.
PAP – zajišťuje snadné doplnění účetních kontací o potřebnou analytickou evidenci a vytvoření všech částí Pomocného Analytického Přehledu.
Monitoring – zajišťuje přehledné zobrazení informací ze všech integrovaných modulů.
Moderní responzivní webová aplikace dostupná v rámci internetového prohlížeče v prostředí Windows, macOS, LINUX a v plné funkčnosti také v prostředí Android a iOS.
Zajišťuje soulad vnitřních předpisů stanovujících rozsah pravomocí a odpovědností vedoucích pracovníků a ostatních zaměstnanců s výkonem těchto pravomocí a odpovědností ve vztahu
k výběrovým řízením, uzavírání smluv, vzniku závazků, platbám a vymáhání pohledávek
Vedoucímu orgánu veřejné správy a ostatním vedoucím pracovníkům umožňuje sledovat
a vyhodnocovat výsledky finanční kontroly a při zjištění nedostatků neprodleně přijímat konkrétní opatření k nápravě, jakož i systémová opatření, která mají za cíl předcházet a včas odhalovat nesprávné operace a jejich příčiny.
Umožňuje sledování plnění rozhodujících úkolů orgánu veřejné správy k dosažení schválených záměrů a cílů.
Obsahuje aktivní preventivní kontrolní mechanismy, které chrání uživatele
a upozorňují je na případná rizika, nesrovnalosti či porušení právních předpisů v rámci nakládání s veřejnými prostředky.
Umožňuje výkon nejen předběžné, ale také průběžné i následné kontroly.
Zajišťuje průkaznost všech schvalovaných účetních dokladů.
Zajišťuje elektronický oběh všech dokladů z ekonomické oblasti, tj. jejich schválení řídicí kontrolou a realizaci všech navazujících činností.
Po schválení řídicí kontrolou umožňuje vytvořit a odeslat příslušné dokumenty např. Objednávku
u dodavatele, Faktura vydaná, Cestovní příkaz apod.
Auditní stopa ve formátu PDF/A obsahuje nejen záznam o průběhu řídicí kontroly, ale také všechny související přílohy.
Umožňuje propojení souvisejících a referencovaných dokladů a snadné prohledávání.
Usnadňuje zapisování došlých faktur, jejich vytěžování prostřednictvím umělé inteligence.
Umožňuje import a export faktur ve formátu ISDOC 6.02 dle národního standardu pro elektronické faktury.
Umožňuje jednotné přihlašování (SSO) a správu uživatelů a jejich oprávnění (IDM) pro standardy MS Active Directory, Azure Active Directory, Shibboleth a ePUSA.
Umožňuje ověřování a autorizaci národních i zahraničních subjektů a jejich bankovních účtů dle ARES, Plátců DPH, VIES VAT.
Obsahuje sofistikované řízení úkolů při nepřítomnosti a zajišťuje zastupitelnost pracovníků v organizaci.
Umožňuje podrobné nastavení notifikací uživatelů o jejich úkolech a schvalovaných dokladech.
Modul Platby navazuje na výkon řídící kontroly1 a slouží k provádění finančních transakcí v souladu s platnou legislativou, inovativním způsobem usnadňuje realizaci rutinních činností při nakládání s veřejnými finančními prostředky tím, že přímo navazuje na ostatní ekonomické evidence v jedné aplikaci.
1 Modul Platby lze provozovat pouze současně s modulem CROSEUS Cloud Řídící kontrola.
Umožňuje provádět „Průběžnou řídící kontrolu“ všech realizovaných plateb a párovat je (i automaticky) na doklady po vzniku závazku/nároku, včetně identifikace míry jejich rizika.
Platební příkazy k příjmům i výdajům jsou „automaticky generovány“ na základě dokladů schválených předběžnou řídící kontrolou:
Položky bankovních příkazů (způsob platby Převodem),
Položky pokladních příkazů (způsob platby Hotovostí).
Úhrada dokladu se po schválení párování automaticky zapíše na schválený doklad
Možnost řízení Cash-flow (úpravy plánovaného datumu úhrady či příjmu)
Bezhotovostní platební transakce (Banka)
Odeslání platebních příkazů prostřednictvím
Dávky ve formátu ABO (off-line),
Odeslání „Přímé platby“ (on-line bez zásahu uživatele).
Nahrávání historie realizovaných příchozích i odchozích plateb se zajištěním jejich kontinuity
Bankovní výpisy ve formátu ABO (off-line),
Získávání historie realizovaných bankovních transakcí (on-line bez zásahu uživatele).
Hotovostní platební transakce (Pokladna)
Vyplácení a příjímání hotovosti (možnost tisku stvrzenky o realizované hotovostní transakci).
On-line získávání historie plateb realizovaných v hotovosti (pokladní deník).
Párování platebních transakcí a schválených dokladů
Automatické párování na základě shody variabilního symbolu a částky,
Ruční párování, včetně sofistikované identifikace „míry rizika“ párovaných plateb.
Průběžná řídící kontrola uskutečněných platebních transakcí
Párování realizovaných plateb a dokladů schválených předběžnou řídící kontrolou, včetně identifikace míry rizika a jejich schválení s auditní stopou.
„Dodatečné schvalování“ Pokynu a výdaji, nebo Pokynu k příjmu u již přijatých či odeslaných plateb (bez dokladu řídící kontroly), včetně záznamu zdůvodnění do auditní stopy.
Klasifikace „účetních případů“ např.
Úhrada závazku nebo pohledávky
Cizí peněžní prostředky
Mylná platba
Interní převod peněžních prostředků
Bankovní poplatky, nebo úroky
Srážková daň
Obsluhuje všechny Bankovní účty a Pokladny organizace. Pracovní postupy přímo navazují na schvalování dokladů „po vzniku závazku“ tj. před úhradou dluhu organizace a „po vzniku nároku“ tj. před přijetím platby za pohledávku organizace.
Návaznost plateb na předběžnou (preventivní) kontrolu všech dokladů „před platbou“
Možnost řízení Cash-flow
Odesílání okamžitých plateb do banky a stahovaní transakční historie bez ručního vstupu uživatele
Průběžná řídící kontrola realizovaných plateb
Automatizované párování plateb a dokladů a identifikace míry rizika realizovaných plateb
Modul Platby podporuje řízení otevřených pohledávek a závazků (včetně jejich vazby na účetnictví a řídící kontrolu)
Klasifikace „účetních případů“
Modul Pomocný analytický přehled (dále „PAP“) navazuje na oběh dokladů, výkon řídící kontroly všech finančních a majetkových v organizaci a vedení účetnictví. Slouží k zaznamenávání podrobných účetních informací k relevantním účetním případům v souladu s platnou legislativou a inovativním způsobem usnadňujíce realizaci rutinních činností při vedení účetnictví v organizacích veřejné správy tím, že zaúčtování přímo navazuje na ostatní ekonomické evidence v jedné aplikaci.
Číselník Partnerů pro potřeby kontrol v rámci sběru PAP
Podporuje „pravidla“ pro vyplňování Partnerů
Možnost generování všech výkazů PAP do xml
Rozšíření položek předpisu zaúčtování (kontací)
PAP – rozpad
PAP – Typ změny
PAP – Partner aktiva/pasiva/transakce/podrozvahového účtu
ID veřejné zakázky
Část I: Počáteční a koncové stavy a obraty na vybraných rozvahových účtech
Část II: Vybrané náklady od počátku roku za hlavní a hospodářskou činnost
Část III: Vybrané výnosy od počátku roku za hlavní a hospodářskou činnost
Část IV až VIII: Změny vybraných rozvahových účtů
Část X až XII: Členění dle jednotlivých partnerů
Nákup
Vznik pohledávky
Úhrada závazku/vypořádání
Příjem
Bezúplatné nabytí
A další
DAAAABBBBBB.
DAAAA-BBBBB.
Umožňuje zavedení potřebných informací o partnerech přehledným způsobem jako součást zápisů položek předpisů zaúčtování (kontací) do účetního deníku a také snadné generování všech částí účetních výkazů PAP.
Modul je plně integrován se schvalovacími procesy elektronické řídící kontroly a s účetnictvím.
Umožňuje vedení účetní dokumentace včetně PAP výhradně v digitální formě.
Pro konkrétní doklad a jeho účetní kontace vždy nabízí pouze legální hodnoty číselníků.
Obsahuje kontroly dle závazných předpisů.
Do jediné auditní stopy ve formátu PDF/A se kromě provedené řídící kontroly automaticky zaznamenává také účetní doklad a účetní zápisy (doklady není třeba tisknout).
Modul je určen pro plátce daně z přidané hodnoty. Navazuje na oběh dokladů, výkon řídící kontroly všech finančních a majetkových v organizaci a vedení účetnictví1. Umožňuje vedení evidence pro účely DPH v souladu s platnou zákonnou úpravou a inovativním způsobem usnadňuje realizaci rutinních činností při vedení DPH v organizacích veřejné správy tím, že přímo navazuje na ostatní ekonomické evidence v jedné aplikaci.
1 Modul DPH lze provozovat současně s moduly CROSEUS Cloud Řídící kontrola a CROSEUS Cloud Účetnictví.
Aplikace umožní automatické sestavení Výkazů DPH ve formě Daňového přiznání a Kontrolního hlášení a obsahuje také soupis DPH pro účely kontrolní činnosti v organizaci.
u zdanitelných plnění se eviduje základní sazba daně (21 %) nebo snížená sazba daně (12 %)
Datum přijetí
Evidenční číslo
Je daňový doklad (ANO/NE)
Daň odvede zákazník (ANO/NE)
Kód předmětu plnění
Vystaveno zákazníkem
Kód členského státu EU
Osvobození od DPH
Poměrném odpočtu
Informace DPH (dle daňového přiznání)
Kráceném odpočtu
Umístění v rámci daňového přiznání
a kontrolního hlášení
Zobrazení detailu schváleného dokladu a přímý přístup do ostatních evidencí (účetnictví, rozpočet, platby).
Možnost vyřadit doklad z Evidence.
Filtrování dle časových i věcných kritérií.
Umožnění evidence a samosprávy krátícího koeficientu.
Výkazy DPH
Možnost volby zdaňovacího období a datumu vyhotovení.
Možnost exportu daňového přiznání ve formátu xml.
Možnost podání přes Portál MOJE daně.
Slouží pro kontrolní činnost v organizaci.
Zobrazuje řádky daňového přiznání, pro které byl nalezen zápis.
Zobrazuje oddíl kontrolního hlášení, do kterého doklad spadá.
Pro práci v modulu DPH se pouze:
Modul je plně integrován se schvalovacími procesy elektronické řídící kontroly a ostatními ekonomickými moduly (Účetnictví, Platby, Rozpočet).
Dodatečné informace k DPH jsou přiřazovány dle informací na aktuálním dokladu, není potřeba žádné další administrativní činnosti.
Automatické doplňování informací k výkazům DPH (oddíl KH, řádek DP a další relevantní údaje).
Umožňuje vedení účetní a daňové dokumentace výhradně v digitální formě.
Všechny informace jsou součástí digitální auditní stopy.