Dvoudenní odborná konference a workshop pro představitele krajů a měst, jejich společností a odborníky v oboru.
Konference se koná pod záštitou Ing. Zbyňka Stanjury, ministra financí ČR. Záštita - DYNATECH
Program konference:
Čtvrtek 27.března 2025
8:30 – 9:00 hodin Prezence účastníků
9:00 – 9:30 hodin Zahájení konference a úvodní slovo Proč jsme zvolili téma: „Centra sdílených služeb ÚSC?“
Mgr. Ing., Zdeněk Kadlec, dr.h.c., MBA, ředitel krajského úřadu Kraje Vysočina,
Mgr. Miloslav Kvapil, ředitel společnosti DYNATECH s.r.o.
9:30 – 10:15 hodin
Téma: Nový zákon o účetnictví a jeho dopady na územně samosprávné celky a jejich příspěvkové organizace
Vystupující: Ing. Jakub Bažant, ředitel odboru Výkaznictví státu, Ministerstvo financí ČR
10:15 – 11:00 hodin
Téma: Záměry v oblasti Finančního hospodaření příspěvkových organizací
Vystupující: Ing. Tomáš Sluka, vedoucí oddělení – Rozpočtové analýzy hospodaření územních rozpočtů, Ministerstvo financí ČR,
Ing. Michal Svoboda, Ph.D. – externí spolupracovník, odbor 75 - Výkaznictví státu, Ministerstvo financí ČR
11:00 – 11:20 hodin
Téma: Bezpečné používání AI ve veřejném sektoru a nové metody soutěžení informačních systémů
Vystupující: Ing. Petr Pavlinec, vedoucí odboru informatiky Krajský úřad Kraje Vysočina
11:20 – 12:00 hodin
Téma: Nový systém financování nepedagogické práce od 1.9.2025 a jeho dopady na územní samosprávné celky a jejich příspěvkové organizace
Anotace: Konkrétní podmínky financování práce nepedagogických pracovníků. Doporučení pro sestavování rozpočtů a aktivní řízení rozpočtů školských příspěvkových organizací jejich Zřizovatelem.
Vystupující: Ing. Miroslav Matej, Ph.D, ředitel odboru 22 – Financování územních rozpočtů, Ministerstvo financí ČR
13:00 – 13:25 hodin
Téma: Právní aspekty zakládání center sdílených služeb
Anotace: Příspěvek se zaměřuje na klíčové aspekty zakládání a provozování center sdílených služeb (CSS). Budou představeny různé typy služeb, které mohou být poskytovány prostřednictvím CSS, a kde by měly být tyto služby umístěny, aby byly co nejefektivnější. Dále se budeme věnovat možným právním formám CSS, jejich výhodám a nevýhodám a také poskytneme konkrétní příklady z praxe.
Vystupující: JUDr. Kamil Jelínek, Ph.D., advokát v oblasti práva veřejných zakázek a IT veřejného sektoru
13:25 – 13:45 hodin
Téma: Aktuální stav a možnosti meziobecní spolupráce
Anotace: Proč a jak má smysl spolupracovat? Klíčové faktory pro úspěšnou spolupráci. Konkrétní příklady z praxe.
Vystupující: Ing. Filip Hrůza, Ph.D., ředitel Institutu veřejné správy MUNI
13:45 – 14:15 hodin
Téma: Služby poskytované Projektovou kanceláří Kraje Vysočina pro příspěvkové organizace
Vystupující: Ing. Erika Šteflová, MBA – ředitelka Projektové kanceláře Kraje Vysočina, Ing. Pavel Mucha - zástupce ředitele
14:15 – 15:15 hodin
Téma: Příprava ekonomů a účetních pro veřejnou správu v kontextu legislativních změn a digitalizace
Vystupující: Ing. Jan MECA, ředitel, Střední průmyslové školy a Obchodní akademie, Bruntál
15:15 – 16:00 – panelová diskuse s vystupujícími a závěr 1. dne konference
Společenský večer - 18:00 – 24:00 hod v Buena Vista – Restaurant, Třída Legionářů 1460/24, Jihlava 586 01
pátek 28.března 2025
9:00 – 9:40 hodin
Téma: Sdílené služby pro PO v městském obvodu Ostrava – Jih
Vystupující: Mgr. Radim Ivan, místostarosta – strategický rozvoj, školství a tělovýchova
9:40 – 10:00 hodin
Téma: Kybernetická bezpečnost sdílených aplikací a služby KyBez pro příspěvkové organizace
Vystupující: Ing. Dominik Marek, vedoucí oddělení kybernetické bezpečnosti Krajský úřad Kraje Vysočina
10:00 – 10:30 hodin
Téma: Centra sdílených služeb – kalkulace a cenotvorba
Vystupující: Ing. Michal Svoboda Ph.D., Certifikovaný interní auditor ve veřejné správě – Senior, odborný konzultant
10:30 – 11:00 hodin
Téma: Potřebují příspěvkové organizace outsourcing vedení účetnictví nebo komplexní ekonomickou službu?
Vystupující: Mgr. Miloslav Kvapil, certifikovaný interní auditor ve veřejné správě KONZULTANT/EXPERT
Cena za dvoudenní konferenci - 3 700,-- Kč bez DPH - akreditovaný vzdělávací program pro vedoucí úředníky, pro ostatní účastníky cena včetně DPH - Kč 4 477,--